8 Kasım 2012 Perşembe

07 Kasım Perşembe "Çarşamba Akşamı Buluşmaları" Eğitim ve Okul Müfredatı 1




07 Kasım Çarşamba Akşamı Buluşmaları

Özel İlgi Çarşamba Akşamı Buluşmalarında bu ay Eğitim Konusunu ele alıyoruz. Eğitim sisteminden ve sorunlarından şikayetçi olmayanımız yoktur diye düşünüyoruz. Yine de bu sürece ayak uydurmaya ve bu tatsız dönemleri yaşamaya devam ediyoruz. Eğitim konusundaki kalıplarımızı belirleyip bu ay onuna kadar bu kalıplar üzerinde konuşmaya devam edeceğiz, sizde bize katılmak ister misiniz?

Katılımcılar:

Adnan KANDEMİROĞLU
Ahmet TUNA
Asuman AKGÜN
İbrahim BÜYÜKGÜMÜŞ
İrem BORAN
Kemal Yaşar ŞAHİN
Merve GÖNENÇ
Nilgün MERİÇ
Nuriye ÖZKANOĞLu
Tevfik ERBALTA
Yıldız TUNA
Zafer AKGÜN

  1. Bunu öğrenip de ne yapacaksın?
  2. Bir şey olamazsan öğretmen ol bari?  
  3. Çok gezen mi çok okuyan mı?
  4. Kitap kalemsiz eğitim olmaz.
  5. Milli eğitim.
  6. Okuyacağım da ne olacak?
  7. İcat çıkarma.
  8. Eğitim sistemi  (sistem bu)
  9. Çocukların yarıştırılması iyidir.
  10. İyi okullarda (paralı) eğitim yapma şansı yakalanması gerekir.
  11. Başarının not ile ölçülmesi gerekir.
  12. Bir diplomam olsun da ne olursa olsun.
  13. Sadece derslerine bak başka bir şeyle ilgilenme.
  14. Üniversiteyi kazanmak için dershane şart.
  15. Kazanmak için öğretmenini seç.
  16. Sınavsız eğitim olmaz.
  17. Oku baban gibi.
  18. Arkadaşın gibi çalışkan ol.
  19. Bu eğitim sistemi Türkler için yapılmıştır.
  20. Çalıştın da ne oldu kopya çeken sınavı geçti.
Seçtiğimiz ilk kalıbımız;



A - EĞİTİM SİSTEMİ (SİSTEM BU)
  1. Aynı sistem her insan için uygun mudur?
  2. Eğitimcilerin eğitimi planlı mıdır?
  3. Eğitim milli olmalı mı?
  4. Eğitimin sivil ve yerel olması mümkün müdür?    
  5. Gerçekten de yapılacak hiçbir şey yok mu?
  6. Eğitim isteğe bağlı olmalı mı?
  7. Eğitim bir sistem mi olmalı?
  8. Sistemsiz olur mu?
  9. Eğitim ev de olur mu?
  10. Okul müfredatı nasıl belirlenmeli?
  11. Bu sistem kimin sistemi?
  12. Sistem sorgulanamaz mı?
  13. Öğrenci bu sistemden memnun mu?
  14. Öğretmen bu sistemden memnun mu?
  15. Sistemi değişime zorlayamaz mıyız?
  16. Eğitim sadece okulda mı olmalı?
  17. Sistemi değiştirirsek her şey düzelir mi?
  18. Sistemi kim veya kimler kurdu?
  19. Bu sistem yararı mı zararlı mı?
  20. Partiler ve politikacılar bu sorunla neden yeterince eğilmiyorlar?
  21. Gelişim ve değişimin bu kadar hızlı olduğu bir dönemde sistemi değiştirmek şart değil midir?
  22. Teknoloji, moda vb… değişimleri ülkemize taşırken neden aynının eğitim sistemi için yapmıyoruz?
  23. Sorgulanmaz ise sistem gelişir mi? 


1 yorum: